tiistai 31. tammikuuta 2017

Kauas on niin pitkä matka

Ennen hoitoihin hakeutumista ajattelin, että välimatka meidän kodin ja klinikan kanssa on ihan olematon käytännönpuoli. Voi, jos olisin tiennyt miten väärässä olin. Työvuorojen järjestely on vielä melko iisiä ja meiltä päin suoria junayhteyksiä kulkee hyvin, usein, eikä hintakaan pakota päätä. Mutta sitä en tiennyt, miten paljon loppujen lopuksi harmittaa käyttää kokonaisuutena kolmisen tuntia matkoihin, kun käynti klinikalla kestää puoli tuntia.

On tietenkin positiivista, että käynneillä menee aikaa niin vähän, että ehditään vielä töihin saman päivän aikana. Näin ollen myös mulla on mahdollisuus olla vaimon mukana. Jos ei muuta, niin matkaseurana.
Klinikalla meidän lääkäri on todella kivasti huomioinut sen, että kuljetaan tuota 100km matkaa klinikalle: hän yrittää tarkoituksellisesti minimoida meidän käynnit siellä ja hoitaa mahdollisimman monta asiaa samalla kertaa. Tietenkin myös joitain käyntejä, kuten labroja, voi hoitaa täällä omassa kunnassa. Se helpottaa kieltämättä aika paljon.

Meillä on kuitenkin käynyt tuuri, kun meillä on joustava työpaikka. Vaimon kollegat vaihtavat ennätysajassa työvuoroja ja paikkaavat vuoroa jonka vaimo on pois. Mun pomo myös järjestää mun työvuoroja auliisti, jotta voin olla vaimon mukana. Mulle on tosi tärkeää, että saan olla mukana niillä käynneillä - vaikka viime käynnilläkin odotin siinä odotustilassa tutkimusten ajan - koska tää on lähes ainoa tapa millä voin osallistua tähän projektiin. Meitä on onnistanut työyhteisön puolesta!

Oon myös uudelleen aivan rakastunut mun upeaan vaimoon, josta kumpuaa ihan ennalta näkemättömän rohkeita piirteitä. <3 Jos on elämässään aina vähän jännittänyt kaikkea, niin nyt on kyllä saanut ylitettyä itsensä. Enkä myöskään kestä sitä rakkauden määrää, kun toinen tuohduksissaan toteaa että meille on hei tulossa vauva! Tämä siis keskustelun jälkeen, jossa mä olen tapani mukaan yrittänyt taas ostaa jotain. En enää edes muista mitä olin vailla, jotain kallista varmaan, kun koko keskustelun ydin unohtui tyystin tuon vaimon kommentin jälkeen.

En malta odottaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!